Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Med språklige minoriteter i klassen - språklige og faglige utfordringer

2008, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Med språklige minoriteter i klassen underviser læreren ofte på et språk som ikke alle elevene mestrer like godt. For å kunne gi alle maksimale læremuligheter kreves kunnskap om andrespråkslæring og om hvordan skolen og læreren kan tilrettelegge opplæringen best mulig.


Denne boka gir en bred og solid oversikt over aktuelle utfordringer for språk- og fagopplæringen i grunnskolen. Forfatterne byr på en rekke gode innspill til hvordan man kan mestre utfordringene, basert på så vel norsk og internasjonal forskning som autentiske klasseromssituasjoner og elevhistorier.


Boka er nyttig for alle som arbeider eller skal arbeide innenfor den flerspråklige skolen, særlig lærere, skoleledere og skoleeiere, allmennlærerstudenter og studenter innenfor norsk som andrespråk og flerkulturell pedagogikk.


Forfatterne arbeider ved ulike høgskoler og universiteter samt ved Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring. Flere av dem har undervisningserfaring fra grunnskolen.


Innhold i boka:

  • Samtale

  • Lese- og skriveopplæring

  • Skjønnlitteratur, faglitteratur og sammensatte tekster

  • Uttale, ordforråd og grammatikk

  • Læreplaner og organisering

  • Prøver og kartlegging


- Endelig har vi fått en liten ressursbank for hånden! [...] Boken er en innholdsrik og nødvendig ressurs for alle lærere som arbeider med minoritetselever. Alle skoler bør anskaffe den - og bruke den.


Fra anmeldelsen av førsteutgaven i Norsklæreren

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Selj, Elisabeth (ill) ; Ryen, Else (red) ; Selj, Elisabeth (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2008
  • Antall sider

    318
  • Kom i salg

    18. aug. 2008
  • Utgave nr.

    6
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202277079

Kundeanmeldelser

Frakt og levering