«Audun Farbrots bok «Forskningskommunikasjon» er etterspurt, aktuell og nødvendig. En bok om dette temaet, skrevet på norsk, er ingenting mindre enn en begivenhet. [... Han er ] aktuell og oppdatert i behandlingen av sosiale medier, og han gir en god innføring og gode råd til forskere som ønsker å bruke medier som kan åpne for dialog. En slik dialog kan nettopp også gjøre forskningen bedre.»
- Arvid Hallén, Forskningsrådets blogg 2. september 2013
«Dette er ei håndbok av beste slag, i forståelig språkdrakt og med komplette lister over norske debatt- og kronikkspalter. Den gir et godt innblikk i strategier for formidling og jeg sitter igjen med en rekke gode råd og praktiske grep og tips. [...] Boka har et bredere nedslagsfelt enn tittelen indikerer. Jeg vil anbefale den på det sterkeste til alle som arbeider i grenselandet mellom undervisning, fag- og forskningskommunikasjon.»
- Ingrid Jahren Scudder, Sykepleien 16. januar 2014
«Det er en bok som bør leses av veldig mange av de titusener av offentlig finansierte akademikere som har nettopp det å sørge for at ny viten deles med resten av samfunnet, som en av sine plikter. [...] Farbrots bok er nødvendig og prisverdig fordi den tar norske forskeres eget ansvar alvorlig, og illustrerer på tallrike måter hvordan de selv kan bidra best mulig.»
- Knut Olav Åmås, Aftenposten 24. august 2013
«Boka er lett å lese og rikt illustrert med eksempler. Selv om en del av disse tar utgangspunkt i større kunnskapsbedrifter, vil de fleste også være overførbare til mindre fagmiljøer og enkeltpersoner.[...] Jeg stiller meg helhjertet bak forfatterens oppfordring om at forskere og fagpersoner bør delta aktivt i folkeopplysning og samfunnsdebatt, og anbefaler boka til dem som tar utfordringen.»
- Mona K. Haug, fysioterapeuten.no
«Det er ingen tvil om at denne boka kan gi forskningskommunikasjonen et godt puff og påvirke profesjonalitetsnivået i riktig retning.»
- Ole Petter Ottersen, Rektors blogg, Universitetet i Oslo