Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Journalistikkens filosofi

2021, Pocket, Norsk Bokmål

349,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Å være fri, uavhengig, objektiv og kritisk er sentrale idealer for en journalist. Men er det fortsatt mulig? Krever det at vi definerer idealene på ny?

I de redaksjonelle mediene finner vi subjektiv journalistikk, agendastyrt journalistikk, journalistikk i partnerskap med myndigheter og økonomiske interesser og reklame som ligner på journalistikk. Samtidig tar journalister oppdrag utenfor de redaksjonelle mediene og for PR- og kommunikasjonsavdelinger eller nyetablerte byråer for innholdsmarkedsføring. Det er på tide å diskutere hva det egentlig vil si å være fri og uavhengig, objektiv og kritisk undersøkende. Og hva betyr det å være sosialt ansvarlig, aktivistisk, subjektiv og dialogisk? Kan både gamle idealer og ny praksis romme mer enn vi har trodd? De store omveltningene vi har sett i mediebransjen, gjør det viktig å diskutere hvilke idealer journalistikken egentlig skal være tuftet på. Forfatterne av «Journalistikkens filosofi» viser hvordan det går an å utvikle og tenke nytt om journalistiske idealer, slik at journalistikken også i framtiden kan spille en vesentlig samfunnsrolle.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Hornmoen, Harald (for) ; Steensen, Steen (for)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2021
  • Antall sider

    225
  • Emnekategori

    Etikk og sosialt ansvar i næringslivet
  • Kom i salg

    2. juli 2021
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215052908

Kundeanmeldelser

Frakt og levering