Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Mediegrafi - en metode for å forske på og å undervise i globalisering

2010, Pocket, Norsk Bokmål

415,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Viktigheten av å undervise i medier og globalisering er opplagt, men hvordan?

Globale begivenheter trenger seg inn i vår hverdag gjennom aviser, TV og Internett. Globaliseringsteorier er tungt fordøyelig stoff. Hvordan kan studentene ved universiteter, høyskoler og i videregående skoler knytte abstrakte globaliseringsteorier til sosiale, historiske og kulturelle erfaringer i sin mediehverdag?Soilikki Vettenranta introduserer i denne boken en ny metode i Norge, global mediegrafi, som undervisnings- og forskningsverktøy. Boken belyser hvordan studenter og elever kan få innsikt i den medierte globaliseringsprosessen ved å skrive sin ?slektskrønike? bestående av familiemedlemmenes livshistorier i lys av epokegjørende begivenheter i samtiden. Boken bygger på forfatterens undervisningspraksis, kombinert med mediegrafier til masterstudenter. Forfatteren går nærmere inn på ulike sider av det globale mediesamfunnets utfordringer, drøfter teoretiske tilnærminger og presenterer praktiske eksempler. Boken har også diskusjonsoppgaver og intervjuspørsmål til inspirasjon for undervisningen.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Vettenranta, Soilikki (for)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2010
  • Antall sider

    176
  • Emnekategori

    Forskningsmetoder: generelt, Medievitenskap
  • Kom i salg

    15. juni 2010
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205400221

Kundeanmeldelser

Frakt og levering