Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Medievitenskap - bind 2 : medier - tekstteori og tekstanalyse

2008, Pocket, Norsk Bokmål

459,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Hva er det egentlig massemediene tilbyr oss? Tilsynelatende alt mellom himmel og jord, i alle tenkelige uttrykksformer: skrift og tale, levende bilder, tegninger og fotografier, musikk og støy. Fakta og fiksjon, og noe som ligger midt imellom. Artikler, film, tv-programmer, radioutsendelser. Krim, timenyheter, værmeldinger, tippekamper, reklamer, de siste hits, tegneserier. Listen er lang. Medier - tekstteori og tekstanalyse dreier seg om hele dette virvaret: Om hva man har bruk for av begreper og analyseredskap når man vil ha oversikt over denne jungelen og forstå hva alle disse medie-tekstene sier. I boken gis det innføring i sentrale teorier og metoder på dette feltet, i generell tekst- og bildeteori, i genreteori, i fortelleanalyse. Og det gis konkrete eksempler på hvordan man analyserer medietekster og arbeider med sentrale mediegenrer fra avisnyheter til melodramaer, fra såpeoperaer til dokumentarfilm. Peter Larsen, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Larsen, Peter (red)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2008
  • Antall sider

    214
  • Serienavn

    Medievitenskap
  • Emnekategori

    Medievitenskap
  • Kom i salg

    26. aug. 2008
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245005929

Kundeanmeldelser

Frakt og levering