Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Metoder for å forstå mediebruk

2024, Pocket, Norsk Bokmål

399,-

På nettlager - sendes innen 1-3 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Medier og medieteknologi preger samfunnet - men hvordan kan vi forstå hva medier betyr i livene til folk? Denne boken gir fordypning i metoder for å forstå mediebruk, et spennende forskningsfelt som er nært og relevant for de fleste.

Kanskje du lurer på hvordan mobilen har forandret hverdagen, hvorfor noen er lite interessert i nyheter, hvordan gaming skaper felleskap, eller hva som skjer i samfunnsdebatt i sosiale medier? For å få innsikt i slike spørsmål trenger vi metoder tilpasset forskning på kommunikasjon i et digitalt samfunn. Denne boka forklarer hvordan etablerte og nye metoder kan brukes for å forske på mediebruk. Metodene og datatypene i boka inkluderer intervjuteknikker, mediedagbøker, digitale spordata, feltarbeid og digital etnografi.

Boka følger deg gjennom en forskningsprosess, fra utforming av problemstilling og forskningsdesign, til datainnsamling, analyse og formidling, hele veien med hensyn til etikk og personvern. Ut fra situasjoner studenter og forskere støter på gir boka både innføring og fordypning, praktiske råd og støtte for å ta selvstendige valg.

Metoder for å forstå mediebruk passer for studenter på bachelor- og masternivå, og for forskere som skal utføre små og store prosjekter om mediebruk.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Moe, Hallvard (for) ; Ytre-Arne, Brita (for)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2024
  • Antall sider

    279
  • Emnekategori

    Forskningsmetoder: generelt, Medievitenskap
  • Kom i salg

    26. apr. 2024
  • Utgave nr.

    1
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215068985

Kundeanmeldelser

Frakt og levering