Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap

2016, Pocket, Norsk Bokmål

419,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. Denne nye situasjonen legger til rette for store endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker hvordan det blir kommunisert, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i den offentlige samtalen.


Hovedspørsmålet som stilles i Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap er hvordan sosiale medier bidrar til å forme den politiske offentligheten. Har det for eksempel noen betydning at Jens Stoltenberg skriver på Facebook at han gleder seg til kveldens episode av TV-serien Lilyhammer? Hva tenker journalister som er opplært til å være politisk nøytrale, om å dele personlige meldinger i sosiale medier? Bringer nye medieplattformer nye stemmer og nytt innhold inn i offentligheten? Bidrar sosiale medier til mer demokrati?


Boka passer for både studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon.

Anmeldelser av Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap:

«Bokens styrka ligger i att ge en nyanserad bild av hur vi kan förstå sociala mediers roll inom politisk kommunikation så som den ter sig i nuläget och de potentiella skiften inom politisk kommunikation som kan komma. [...] Sammanfattningsvis är boken pedagogisk och lättförståelig och kan med fördel läsas av en bredare läsekrets ... »
- Linn Sandberg, Tidsskrift for samfunnsforskning 3/2016

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Rogstad, Ingrid Lønrusten (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2016
  • Antall sider

    160
  • Emnekategori

    Kommunikasjonsstudier, Politikk og regjering
  • Kom i salg

    18. jan. 2016
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202479770

Kundeanmeldelser

Frakt og levering