Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Retail design - den fysiske butikken som markedsføringskanal

2017, Pocket, Norsk Bokmål

629,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer.
Temaer som behandles i boken er:

  • kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten
  • tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov
  • konseptutvikling og strategier
  • visualisering av virksomhetens identitet
  • persepsjon og de menneskelige sansers kraft
  • rommets påvirkning for vår kjøpsatferd
  • vareplassering og dens kommersielle virkning
  • å skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikker

Retail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene.

Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Andreassen, Marit (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2017
  • Antall sider

    399
  • Emnekategori

    Salg og markedsføring
  • Kom i salg

    1. sep. 2017
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202534509

Kundeanmeldelser

Frakt og levering