Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Sosiale medier

2021, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Blir vi avhengige og deprimerte av sosiale medier? Er de en trussel mot demokratiet? Hvilken makt har selskapene bak, og bør vi frykte dem? I denne boka får du svarene. Forrige utgave kom i 2015. Før Trump og Brexit. Før trollfabrikker, QAnon og TikTok. Før Covid-19 ga teknologiselskapene enda mer makt. Sosiale medier er for viktig til å overlates til synsing. Gjennom ti år har Ida Aalen og Magnus Hoem Iversen fulgt forskningen på feltet. Nå har de igjen saumfart det som finnes av studier, for å gi deg oppdaterte og solide svar på de viktigste spørsmålene om sosiale medier. Forordet er skrevet av Grete Brochmann. Ida Aalen (f. 1985) er utdannet medieviter fra NTNU. Hun har utmerket seg som samfunnsdebattant og skribent i blant annet Dagens Næringsliv og Morgenbladet. Til daglig jobber hun i teknologiselskapet Confrere hvor hun er medgründer og produktsjef. Magnus Hoem Iversen (f. 1985) er utdannet medieviter med doktorgrad fra Universitetet i Bergen, og han har forsket på politisk retorikk i sosiale medier. Han er en aktiv skribent og samfunnsdebattant, og er nå politisk rådgiver for byrådslederen i Bergen.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Aalen, Ida (for) ; Iversen, Magnus Hoem (for) ; Brochmann, Grete ()
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Tittel på originalspråk

    Sosiale medier
  • Utgivelsesår

    2021
  • Antall sider

    252
  • Emnekategori

    digitale medier og samfunn, Medievitenskap: Internett
  • Kom i salg

    3. aug. 2021
  • Utgave nr.

    3
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245035254

Kundeanmeldelser

Frakt og levering