Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter

2015, Pocket, Norsk Bokmål
Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
Ved å ta i bruk sosiale medier i din forskningskommunikasjon, øker du sannsynligheten for å bli funnet på Internett. Du vil oppnå større anerkjennelse og oppmerksomhet som forsker, samtidig som den samfunnsmessige verdien av forskningen din øker.
Spørsmålet er derfor ikke om du skal være på sosiale medier som forsker og fagperson, men hvordan du skal gå fram. Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen. Boka drøfter blant annet følgende temaer og problemstillinger:
Hvordan får du tid til sosiale medier? Facebook for forskere Twitter for forskere LinkedIn og SlideShare for forskere Forskningskommunikasjon i form av video, lyd og bilder Å bygge faglig identitet på nett Hvordan vinne kampen om oppmerksomheten? Fallgruver i sosiale medier Boka henvender seg til forskere, fageksperter, doktorgradsstudenter og kommunikasjonsrådgivere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og øvrige kunnskapsvirksomheter.

Anmeldelser av Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter:

«Slipp kunnskapen løs i sosiale medier». Les innlegget fra Farbrot i Dagbladet.
- Dagbladet 25. november 2015
«I boka gir Farbrot leserne en solid presentasjon av - og argumenterer godt for, bruk av sosiale medier i forskning. [...] Beta-redaksjonen har lenge tenkt å skrive en bokomtale av Farbrots bok, problemer er bare at vi har vært alt for travle med å bruke den.»
- Birgitte Kleivset, Beta 28. april 2016
«Audun Farbrot har skrevet en konkret, enkel og direkte bok....boka er lettlest og nyttig og har en bra tilleggsverdi, å få spredd ny forskning til flest mulig».
- Ebba Køber, Synkron 1/2016
«Audun Farbrot har skrevet en konkret, enkel og direkte bok [...] boka er lettlest og nyttig og har en bra tilleggsverdi, å få spredd ny forskning til flest mulig.»
- Ebba Køber, synkrononline.wordpress.com
"Ny bok om sosiale medier for forskere.... som med fordel kan leses av de fleste andre. Boken er godt skrevet og lettlest."
- Edgar Valdmanis, edgarvaldmanis.no, 4. desember 2015

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Farbrot, Audun (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2015
  • Antall sider

    150
  • Emnekategori

    digitale medier og samfunn, Medievitenskap: Internett
  • Kom i salg

    19. nov. 2015
  • Utgave nr.

    2
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202502393

Kundeanmeldelser

Frakt og levering