Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Forbrukersosiologi - makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet

2007, Pocket, Norsk Bokmål

759,-

  • Sendes fra butikk – En eller flere av våre butikker har varen på lager og kan sende den til deg!
    Vipps-krav sendes fra butikk. Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • På lagerhos 99 butikker

Forbrukersosiologi: Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet er den første boken på norsk hvor forbruk og forbrukere blir gjennomgripende analysert gjennom sosiologisk metode.

Forbruk diskuteres flittig i mediene, forskningsfora og ellers i samfunnet. Diskusjonen dreier seg i økende grad om forbrukeren og forbrukerens rettigheter, krav, plikter og moralske ansvar. ”Fortell meg hva du forbruker, og jeg skal fortelle deg hvem du er,” er en passende omskrivning av et kjent ordtak og fanger mye av problematikken forbrukerne står overfor i dag. Forbruk er alt annet enn en uskyldig aktivitet og er ladet med mening. Hvem ønsker vi å være gjennom vårt forbruk, hvem assosierer vi oss med, og hvem tar vi avstand fra? Hvordan bedømmes vi av andre ut fra vårt forbruk? Er forbruk basert på frie valg som forbrukerne tenker gjennom på en rasjonell måte?

Zygmunt Baumann, Dag Østerberg, Kjetil Rolness og en rekke andre anerkjente forskere har gjennom sine bidrag i boken skapt en spennende og god innføring i de viktigste tradisjonene som preger forståelsen av forbrukerne.

Boken er en verdifull kilde for mennesker som er opptatt av samfunnsdebatten rundt marked og det økonomiske livs inngripen i våre liv, og er samtidig svært aktuell for høyskole- og universitetsstudier.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Knudsen, Morten William (red) ; Schjelderup, Gerhard Emil (red)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2007
  • Antall sider

    442
  • Emnekategori

    Sosiologi
  • Utgave nr.

    5
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788202267988

Kundeanmeldelser

Frakt og levering