Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Fra forvaltning til dialog - strategi for å bedre tjenestekvalitet i offentlige virksomheter gjennom brukermedvirkning og dialog

2005, Pocket, Norsk Bokmål

629,-

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk

Tjenester utføres av mennesker og for mennesker - mennesker som er forskjellige, har ulike behov og er i ulike situasjoner. Hvordan skal vi sikre kvalitet på slike tjenester, hvordan skal vi få til brukermedvirkning og dialog, og hva er kvalitet på tjenester? Dette er de sentrale spørsmålene boken drøfter.


I boken argumenteres det for at offentlige virksomheter kan bli mer brukerrettet. Videre drøftes prinsipielle sider ved utvikling av tjenestekvalitet, blant annet forhold som privatisering, rettssikkerhet, demokrati og etiske sider ved offentlig tjenesteyting.


Fra forvaltning til dialog er velegnet som lærebok innen ledelsesfag, statsvitenskap og helse- og sosialadministrasjon. Den vil også være nyttig for alle som arbeider med å bedre tjenestekvalitet innenfor offentlig sektor.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Johnsen, Hans Chr. Garmann (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2005
  • Antall sider

    282
  • Emnekategori

    Politikk og regjering
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788276346923

Kundeanmeldelser

Frakt og levering