Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Substans og framtreden - omdømmehåndtering i offentlig sektor

2011, Pocket, Norsk Bokmål

519,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Offentlige organisasjoner fokuserer i økende grad på hvordan de ønsker å bli oppfattet. Flere og flere utvikler strategier og grep for å forbedre sitt omdømme, bl.a. gjennom økt satsing på strategisk kommunikasjon.
Det er blitt mer og mer vanlig for offentlige organisasjoner å snakke om identitet og merkevarebygging, omdømme - begreper som inntil nylig var vanligst i privat sektor. Det økte fokuset på omdømme gjør seg gjeldende innenfor så godt som alle sektorer og forvaltningsnivåer, og reiser mange typer av viktige problemstillinger - etiske som forvaltningsmessige.

En rød tråd i boka er spørsmålet om det er uproblematisk at offentlige organisasjoner, i likhet med de i privat sektor, har blitt «omdømmehåndterende» og jobber strategisk i forhold til å påvirke «historiene som fortelles om organisasjonen». I denne antologien beskriver, analyserer og forklarer forskere fra forskjellige fagområder (offentlig politikk, organisasjonsfag, strategisk kommunikasjon, retorikk) dette fenomenet. Boken tar for seg et bredt spekter av innfallsvinkler, og bidragsytere fra våre naboland sørger for komparative sideblikk.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Angell, Svein Ivar (red) ; Byrkjeflot, Haldor (red) ; Wæraas, Arild (red)
  • Forlag/Utgiver

    Aschehoug
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2011
  • Antall sider

    290
  • Emnekategori

    Politikk og regjering
  • Kom i salg

    22. sep. 2011
  • Utgave nr.

    2
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788215016023

Kundeanmeldelser

Frakt og levering