Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Markedsføring og ledelse 2

2008, Pocket, Norsk Bokmål
  • Sendes fra butikk – En eller flere av våre butikker har varen på lager og kan sende den til deg!
    Vipps-krav sendes fra butikk. Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • På lagerhos 99 butikker

Fem hovedområder
Mål, strategier og markedsplanlegging utdyper hvordan en organisasjon formulerer sin visjon og forretningsidé, og hvilke mål og langsiktige strategier den kan velge. Markedsplanen er sentral og danner grunnlaget for det videre markedsføringsarbeidet.


Situasjonsanalyse og markedsinformasjon beskriver hvordan man skal gjennomføre en markedsundersøkelse, og som del av den, en konkurrentanalyse. Sentralt her er analyse og tolking av innhentede data og vurdering av feilkilder og etiske problemstillinger.


Konkurransemidlene tar for seg produktet ved spesielt å drøfte merkevarebygging og merkevarers betydning for posisjonering. Ulike prisstrategier, distribusjonsstrategier og kommunikasjonsstrategier utdypes. En konkret kampanjeplan for et produkt gjennomgås.


Personalutvikling og ledelse gjør rede for personalets og ledelsens rolle i en organisasjon, hvordan motivere og utvikle personalet (internmarkedsføring).


Etikk og samfunnsansvar drøfter organisasjoners samfunnsansvar ut fra etisk og forretningsmessig perspektiv og ser på sammenhengen mellom organisasjoners samfunnsansvar og omdømme.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Nørgaard, Per (for) ; Olsen, Bengt Erik (for)
  • Forlag/Utgiver

    Cappelen Damm AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2008
  • Antall sider

    331
  • Emnekategori

    Læremidler: handel og økonomi
  • Kom i salg

    23. juni 2008
  • Varenummer

    9788202258504

Kundeanmeldelser

Frakt og levering