Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Den nye store ølboka

2013, Innbundet, Norsk Bokmål

409,-449,- i butikk

Utsolgt på nettlager
  • Ikke tilgjengelig for hent i butikk
De siste par tiårene har avdøde Michael Jacksons Den store ølboken oppnådd kultstatus både i Norge og internasjonalt. Innen den ble utsolgt for et par år siden hadde den solgt en million eksemplarer i originalutgaven og 13 000 i Norge. Den nye store ølboka har satt seg som mål å videreføre posisjonen som den fremste internasjonale ølbibelen. Tim Webb er som sin forgjenger Michael Jackson, en av verdens meste kjente ølskribenter og fremtredende i CAMRA (Campaign of Real Ale) i England. Stephen Beaumont har en tilsvarende posisjon fra sitt ståsted i Canada. I forordet retter de begge en stor takk og honnør til sin legendariske forgjenger og inspirasjonskilde Michael Jackson. Boka er rikt illustrert med en tiltalende design i stort format, og tar oss med på en fascinerende reise i ølets fotspor: Hvordan det har oppstått, om ulike ølsorter og om hvordan de drikkes og brukes rundt om i verden. Her fortelles om øl fra Skandinavia, Sentral-Europa Amerika, Asia og Afrika; om produksjonsmåter, drikkekulturer og bruk av øl til og i mat. Og ikke minst viser forfatterne hvordan småskalaøl har fått sin renessanse de senere årene, slik vi også kjenner utviklingen fra Norge.

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Beaumont, Stephen (for) ; Webb, Tim (for) ; Moen, Rune R. (ove)
  • Forlag/Utgiver

    Pegasus Forlag AS
  • Format

    Innbundet
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Tittel på originalspråk

    The world atlas of beer
  • Utgivelsesår

    2013
  • Antall sider

    256
  • Emnekategori

    Mat og drikke: øl
  • Kom i salg

    16. aug. 2013
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788244201223

Kundeanmeldelser

Frakt og levering