Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

101 grep for å aktivisere elever i matematikk - matematikkdidaktikk i teori og praksis

2019, Pocket, Norsk Bokmål

549,-

På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.

Produktegenskaper

  • Bidragsyter

    Karlsen, Lisbet (red) ; Klaveness, Elise (red) ; Kverndokken, Kåre (red)
  • Forlag/Utgiver

    Fagbokforlaget Akademisk
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2019
  • Antall sider

    373
  • Serienavn

    101-serien
  • Emnekategori

    Matematikk, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
  • Kom i salg

    1. aug. 2019
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788245024524

Kundeanmeldelser

Frakt og levering