Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Bruk av kartleggingsresultater i skolen - fra data om skolen til pedagogisk praksis

2019, E-bok, Norsk Bokmål
E-bok

E-bok. Ingen angrerett. Etter kjøp laster du ned e-boka til lesebrett eller app fra siden Mine e-bøker. Mobil/nettbrett: Last ned til appen du foretrekker, f.eks. iBooks (iPhone/iPad) eller Bluefire (Android).

Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig, må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere. Dette heftet gir eksempler på hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring av den pedagogiske praksis og elevenes læringsutbytte. Dette er konkretisert i eksempler på skole-, klasse og elevnivå. Heftet er en del av

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal
  • Format

    E-bok
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2019
  • Emnekategori

    Pedagogikk: eksaminasjon og vurdering
  • Kom i salg

    6. aug. 2019
  • Varenummer

    9788205528505

Kundeanmeldelser

Frakt og levering