Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Klasseledelse - praksis, teori og forskning

2012, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-2 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Ferdigheter i klasseledelse er den viktigste forutsetningen for at lærere skal lykkes i sitt arbeid.

Undervisning og aktivitetsledelse er kjernen i lærerhåndverket, og målet er å skape et godt læringsmiljø hvor elever kan utvikle seg faglig og sosialt. Elever trives og lærer best i sosiale sammenhenger, og de har stort behov for kontakt med sine medelever. Derfor kan en forvente liv og leven i skolen. Bråk, uro og konflikter kan oppstå når elever får medvirke og utfolde seg. Samtidig er det behov for arbeidsro og oppmerksomhet i timene for at elevene skal ha mulighet til å lytte til læreren og hverandre, fordype seg i en tekst, løse problemer eller ganske enkelt få arbeide i fred. 
Boka gir oversikt over forsknings- og faglitteraturen om klasseledelse. Prinsipper for praksis beskrives ut fra ulike teoretiske perspektiver, sammen med forskningen og erfaringene de bygger på. Selv om det er utbredt enighet om at noen prinsipper virker bedre enn andre, er klasseledelse også et spørsmål om hvilke mål og verdier lærere prioriterer. Lærere, studenter i lærerutdanning og andre med interesse for skolens indre liv vil finne mye stoff til debatt, inspirasjon og ettertanke her.
 

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Ogden, Terje (for)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    172
  • Emnekategori

    Pedagogikk, Undervisingsferdigheter og -metoder
  • Kom i salg

    12. nov. 2012
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205444201

Kundeanmeldelser

Frakt og levering