Til hovedinnhold
Norli Bokhandel

Vurderingspraksis

2012, Pocket, Norsk Bokmål
På nettlager - sendes innen 1-3 virkedager
  • Gratis frakt på ordre fra 299,-
  • Bytt i 200 butikker
  • På lagerhos 99 butikker

Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole.
Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid.  kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2 

Produktegenskaper

  • Forfatter

  • Bidragsyter

    Aasen, Ann Margareth (for) ; Dobson, Stephen (for) ; Knudsmoen, Hege (for) ; Kostøl, Anne (for) ; Løken, Gro (for) ; Nordahl, Thomas (for) ; Sunnevåg, Anne-Karin (for) ; Keeping, David (ill)
  • Forlag/Utgiver

    Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Format

    Pocket
  • Språk

    Norsk Bokmål
  • Utgivelsesår

    2012
  • Antall sider

    55
  • Serienavn

    Dette vet vi om
  • Emnekategori

    Pedagogikk: eksaminasjon og vurdering
  • Kom i salg

    13. feb. 2012
  • Utgave nr.

    5
  • Nivå

    Voksen
  • Varenummer

    9788205423077

Kundeanmeldelser

Frakt og levering